Jag & Rickard

Jag har ett problem.

Inget allvarligt som tex cancer eller en dålig hårdag, men likväl ett jobbigt läge för mig som i vanliga fall är lika underbart harmoniskt fulländad som de baltiska sexualundervisningsfilmerna jag har under min kudde.


Jag har i dagarna försökt sätta mig in i den allvarliga situationen som råder mellan Ryssland och Georgien.
Läst allt som finns att läsa och noggrant studerat nyhetssändningarna för att få en så bra bild av läget som möjligt.

Detta har lyckats ganska bra. Trodde jag.

Ända till jag skulle spela smart och påbörja intellektuellt samtal med mina vänner om detta hemska som utspelas i vår värld.

Jag började planenligt med att fördöma krig i alla dess former. Alla höll med. Jag följde upp med att poängtera det vansinniga i att politiska syften och intressen sätts före mänskliga värden och oskyldiga liv. Alla höll med och var djupt imponerade över min skarpa hjärna.

Ungefär här fick jag storhetsvansinne. Jag visste var min gräns låg men i min tillfälliga fartblindhet sket jag totalt i den.

"Det är ju helt sjukt det som händer i sydostessetien" sa jag.

"Sydostessetien?" sa alla frågande.

"Nej nej, jag menar sydostetien"
sa jag.

"Va?"

"Alltså, sydostasien..." försökte jag.

De skakade på huvudet.

"Sydastatien..? Sydosetietien? Sydosten? Schweiz?"
flämtade jag fram samtidigt som jag fick tunnelseende och blodsmak i munnen.

"Du är ju inte smart" slog mina vänner fast.

Och jag kunde bara hålla med.


Men seriöst, vad är det för ett jävla namn egentligen?? Sydossetien?? Döp skiten till Ruben ellet nåt annat lättstavat och lättuttalat istället så slipper man gestalta en efterbliven människa på förfester.

Så jävla dumt.


Men nu har jag iaf fått nyvunnen respekt för SVT:s Rickard Palm som jag tidigare inte alls haft nåt emot att mobba lite.



Jag tar nu tillbaka allt.

Rickard, jag känner din smärta och jag delar den med dig.

Det är du och jag mot världen. Och vi kommer vinna!

http://www.finest.se/userBlog/?uid=21338&beid=1016929


Tappa aldrig hoppet!

Kommentarer
Postat av: SaM

Nämen! Inte visst jag att du hade en fantastisk blogg vid sidan av finest. Som sagt - Fantastiskt!=)

2008-08-14 @ 16:04:37
URL: http://metrobloggen.se/sweetaah
Postat av: Superhamster

Jag upphör aldrig att förvåna tjejen! :)

Keep reading bäbbä!

2008-08-16 @ 00:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0