Sleeping beauty

Jag har en vän som har en speciell förmåga. Nästan som en sorts superhjälte. Ganska småful och ettrig superhjälte, men en superhjälte likväl.

Han kan somna överallt. På nolltid.

Han behöver inga som helst yttre fötutsättningar för att lyckas med detta. Varken kudde, mörker eller en liggande position krävs för att snarkningar ska ljuda.

Detta är oerhört imponerande.

Många gånger då vi varit ute och haft lite för kul på stan har han totaldäckat likt en säck färskpotatis nånstans utan att någon har en aning om var han är. Det enda alla vet är att han är i ett snarkigt tillstånd. Och att man snabbt bör hitta honom för att om möjligt kunna rita en penis i pannan på honom.

Hans tendens att somna i lite olämpliga situationer har minst sagt gett upphov till humoristiska situationer.




Han har tidigare somnat på ett dansgolv, vid ett blackjack-bord, i ett otal buskage, på en cykel osv osv. En av de bästa gångerna var när han somnade på nattbussen, halvvaknade helt förvirrad och började hångla upp sätet framför i tron att det var hans flickvän.

Känns ju inte helt sunt kanske...? :)


Anyway, det jag ville komma till var iaf att jag är lite avis på hans sömnfärdigheter.

Jag besitter inte tekniken för totaldäckning på samma sätt. Om jag inte är helt plakat så måste jag alltid varva ner när jag kommer hem.

Typ äta nåt, slöglo på tv eller fixa lite med datorn. Jag kan inte bara lägga mig i sängen och självslockna per automatik.

Och detta gör att jag avundas min väns superkraft.

Han må vara lik en fotsvamp i ansiktet, men sova det kan han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0